18 grudnia 2014

ESTHER de RU i ja

     Kolejny dzień, czyli 7 grudnia był również bardzo ciekawy i owocny.
Tego dnia skorzystaliśmy z możliwości uczestniczenia w szkoleniu dla logopedów, neurologopedów, terapeutów zajęciowych oraz pracowników służby zdrowia. Szkolenie odbywało się w Karpaczu, organizatorem tego wydarzenia była moja rehabilitantka "Vojty" - pani Martyna :-), a instruktorem pani Esther de Ru.
     Esther de Ru przyleciała z Hiszpanii i jest fizjoterapeutą, certyfikowanym terapeutą NDT-Bobath, Vojta, Integracji Sensorycznej, OMT, Wczesnej Interwencji oraz Logopedii NDT-Mueller.
     To właśnie Ona przez chwilę mnie obserwowała następnie oceniła i okleiła specjalnymi plastrami.
Miałem oklejony brzuszek, żeby go wzmocnić i zacząć używać np. do pewniejszego siedzenia. Oklejoną miałem również buzię, a to, w celu częstszego jej domykania i odpowiedniego utrzymania języka.
To całe oklejenie trochę źle brzmi - ale to nic strasznego.  To były naprawdę nieduże kawałki plastrów - co nas pozytywnie zaskoczyło i co najważniejsze - było bezbolesne ( a i jeszcze jedno są one prawie niewidoczne :-).

Jak to na mnie działa?

Plasterki podklejane na brodzie powodują, że częściej domykam buzię. Polecam :-)
Coraz lepiej też siedzę - ale to może być zasługa rehabilitacji Vojty, NDT-Bobath, plastrów albo ot tak po prostu :-)))

W każdym razie kontynuujemy plastrowanie :-)

   Bardzo dziękuję Pani Martynie i Pani Esther za to, że mogłem chwilę "poprzeszkadzać" w szkoleniu. Jednocześnie mam nadzieję, że spisałem się jako model oraz, że moja obecność wniosła coś pozytywnego do szkolenia :-).



Esther de Ru i oklejony ja :-)




  







3 komentarze:

  1. Piotruś obierzy świat :)

    OdpowiedzUsuń
  2. 38 year old Software Engineer I Esta Norquay, hailing from Igloolik enjoys watching movies like "Awakening, The" and hobby. Took a trip to San Marino Historic Centre and Mount Titano and drives a M3. link strony

    OdpowiedzUsuń